Relaties en interacties verbeteren met CRM

Ik ben al jaren ondernemer en de afgelopen jaren is mijn bedrijf snel gegroeid. Wij hebben ons altijd gericht op goede diensten richting onze klanten, tenminste dat dachten wij zelf. Wij hielden altijd goed in de gaten wat de concurrenten deden en probeerden de klanten beter te helpen en meer kwaliteit te leveren. Eigenlijk hielden wij te weinig rekening met wat onze klanten zelf wilden en sinds wij dit doen, merken wij dat onze klanten blijer met ons zijn en vaker bij ons terugkomen. Sinds wij onze manier van werken hebben verandert, door een strategie en software voor onze CRM gebruiken, merk ik dat het nog beter met het bedrijf gaat. Toen ik mijn bedrijf startte, hield ik goed rekening met wat andere bedrijven in de markt deden en probeerde een betere dienst aan te bieden. Het was in het begin lastig om nieuwe klanten te vinden, maar mijn tactiek werkte en het bedrijf groeide al snel. Klanten waren best tevreden met ons, maar ik merkte dat veel klanten ook weer weggingen. Het bedrijf is ondertussen groot genoeg, dat ik veel dingen uit handen kan geven en mij meer kan richten op de strategie en de groei van mijn bedrijf. Ik heb als doel om de beste te worden en dat kan alleen door de beste diensten aan te bieden en beter naar de klanten te luisteren. De klant moest het uitgangspunt worden en CRM kon ons daarbij helpen. Ik wilde graag onderzoeken hoe ik alle processen in het bedrijf kon aanpassen, zodat de klant het uitgangspunt zou worden en op de eerste plaats zou komen. Ik besloot om een CRM strategie te maken, maar daarnaast moest ik ook onze systemen en software aanpassen, zodat wij de mogelijkheid zouden hebben om de klanten beter te helpen.

Teamleader hielp met grote stappen voor onze CRM

Toen ik online zocht naar meer informatie over CRM voor het opstellen van een strategie, kwam ik de website van Teamleader tegen. Dit bedrijf maakt software voor bedrijven, maar heeft ook veel interessante artikelen op hun website staan. Het artikel hielp mij met mijn strategie en ik had daarnaast ook interesse in de software die zij aanboden. Het was mogelijk om hun software gratis te testen en dit leek mij een goede keuze. Twee medewerkers zouden de software testen, om te zien wat wij er mee konden doen en of het zou passen bij onze CRM strategie.

De klant op de eerste plaats

Sinds wij het systeem gebruiken van Teamleader, merken wij dat ons CRM geprofessionaliseerd is en wij onze klanten veel beter kunnen bedienen. Het contact met de klanten is veel beter en wij kunnen gemakkelijk informatie inzien over onze klanten. Onze klanten merken het verschil, want zij geven ons een betere beoordeling en komen vaker bij ons terug. De software van Teamleader is nu onmisbaar voor onze CRM en daarom raden wij dit bedrijf aan.

  • Zij maken software voor bedrijven en hebben ook veel interessante artikelen
  • Wij konden hun software gratis uitproberen
  • Het contact richting de klanten is geprofessionaliseerd
  • Onze klanten zijn blij met de veranderingen