Snel beter gevonden worden op Google

Ik heb al ongeveer twee decennia een eigen schildersbedrijf. In de tijd heb ik een grote klantenkring opgebouwd; ik heb veel vaste afnemers. Af en toe moet ik echter toch, zoals iedereen die voor zichzelf werkt, op zoek naar nieuwe klanten. Vroeger deed ik dat altijd met advertenties in de krant. Ik plaatste een mooie afbeelding en een duidelijke tekst en de klanten vlogen me om de oren. De laatste jaren merk ik achter dat deze advertenties minder resultaat boeken. Ik ben daarom in gesprek gegaan met andere schilders in de buurt en die zeiden allemaal hetzelfde: je moet beter gevonden worden op Google. Ik moet bekennen dat ik eerst niet goed begreep wat ze bedoelden. Wat was er mis met mijn website, klanten konden me toch gewoon bereiken? Na verdere gesprekken kwam ik erachter dat het probleem niet zat in mijn website, maar in de manier waarop Google zoekresultaten toont. Wil je beter gevonden worden op Google, dan moet je zorgen dat jouw site precies in hun plaatje past. Google houdt rekening met een aantal factoren:

  • De opmaak van de site
  • De relevantie van de producten
  • De inhoud van de tekst

Om te beginnen is er de opmaak van de site. Je moet op een aantal dingen letten: de titels van de kopjes, de linkjes van de plaatjes, de snelheid en de leesbaarheid. Al deze onderdelen neemt Google in haar algoritme mee. Wil je beter gevonden worden op Google? Dan moeten al deze zaken tip top in orde zijn. Relevantie is het allerbelangrijkst. Is een plaatje of een stuk tekst mooi, maar past het niet bij je inhoud? Haal het dan liever weg.

Beter gevonden worden op Google: begin met tekst

Om bij mijn eigen situatie te blijven; mijn site was goed geoptimaliseerd. Ik had niet overdreven veel plaatjes en de site was lekker snel. Hoe kon ik dan beter gevonden worden op Google? Waar het bij mij misging was de tekst. Op iedere pagina had ik wel wat geschreven, maar vaak sloot de tekst niet goed aan bij de pagina of was de tekst te kort. Wil jij beter gevonden worden op Google? Zorg dan voor consistentie. Het eerste wat ik daarom deed was de site zo indelen dat elke pagina ongeveer een gelijke lengte had. Daarnaast heb ik flink lopen schuiven, zodat alle tekst goed aansloot bij het onderwerp van de pagina. Daarna ging ik aan de slag met een aantal nieuwe pagina’s. Deze pagina’s schreef ik volgens een speciale methode, waarbij ik het belangrijkste woord van de pagina – het keyword – wat vaker noemde dan de rest. Als iemand op Google nu zoekt naar dat woord, komen ze bij mij terecht. Ik heb uiteraard het woord schilderen vaak genoemd, maar ook wat andere combinaties waar je misschien minder snel aan denkt. Ik ga natuurlijk niet verklappen welke combinaties dat zijn! Wil jij beter gevonden worden op Google? Kijk dan eens naar de tekst op je website!

Reclame maken voor je site

Het is niet voldoende om je site alleen te optimaliseren. Je kunt via Google ook complete advertentiecampagnes uitrollen. Hierdoor komt jouw site altijd bovenaan de resultaten te staan. Samen met Team Nijhuis heb ik een campagne gebouwd die precies bij mijn bedrijf aansloot. Nieuwe klanten melden zich nu dagelijks, ik merk de resultaten dus direct in mijn portemonnee! Wil jij ook beter gevonden worden op Google? Surf dan eens naar https://teamnijhuis.com/nl/beter-gevonden-worden-op-google/ en neem contact op. Je hebt dan binnen mum van tijd een site die weer bij de tijd is!

Deel Dit Bericht...Email this to someoneShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest